Wednesday, November 19, 2008

Pynt på retroveska + tova votta

Jeg hadde et bilde til overs etter at jeg hadde laga pute av mine søte små, og det fikk pryde retroveska. Har valgt å ikke ha noe pynt rundt bildet, syns ikke det passer med blonder på 70-tallsveska. Denne veska har jeg vist før, den ble laga i fjor av en liten gardinkappe fra loppis. Håper jeg finner flere sånne godbita, men no er vel loppesesongen over for denne gang.


Har strikka et par Lovikkavotta, fant oppskrifta på nettet da jeg søkte på ordet Lovikka. De er strikka i Trysil, Artic ullgarn. Måtte endre litt på oppskrifta, siden jeg hadde litt tynnere garn. Tova de litt for mye, så de ble ganske små. Men jeg skal nok finne noen som kan passe dem. Har begynt å strikke et par til, må prøve å få dem i damestørrelse denne gangen.

Levende lys må det være på denne tida, og i anledning det trendye geviret, så har elgen fått komme fram fra glemselen.


Vi har fortsatt vinter her nord, det var litt regn her om dagen, men ikke nok til å ødelegge den fine førjulsstemninga. Bildet er tatt fra trappa en kveldsstund.

9 comments:

Photo-Me-Life said...

Endelig har foten gått med på å gå nedi en sko slik at jeg slipper mammas ullsokker på bena hoppende rundt som en annen kengurumamma.
Går kanskje litt rart men bedre det enn hoppende rundt på ett bein:)

Nå sitter jeg i stuen å prøver planlegge hvor årets tre skal stå...(min første jul i denne leilighetenm) så prøver jeg finne ut hvordan advendtsstjerna skal henge da jeg har en rullegardin i stuevinduet som er litt i veien....
Førjulstiden er en aldeles hærlig tid....nyter den!

by Siv said...

Nydelig flott veske!!! Kult stoff, håper du finner flere slike kupp!
Fant en oppskrift på snøkrystaller på garnstudio.no, tenkte jeg skulle prøve meg på dette hurra
Ha en finfin kveld
*Siv*

Turid said...

Stilig med bilde av gullongan på veska.
Heldig for den med små hender som passer vottene du har strikka, for de var skikkelig fine, sikkert go og varm.
Har sne her også , håper den blir , ble så lyst å trivelig, så tenner æ jo lys inne æ også ..masse!

Lemi said...

oi æ har samme stoffet, i rødt, forma som en forklekjole nesten passelig t meg, og skaut ;)
flott e d, veit ikke ka æ ska sy av d, kanskje forklekjole t tjorven?...

Silje said...

Kjempestilig den elgen, den likte æ godt!!:)

Nunne said...

Kjempefine votta!
Du er flink!

Hilsen Nunne.

SynnePynne said...

Så kjempe fin den retro veska var, kjekt med bilde av de små. Har litt stoff liggende selv som er tenkt til vesker, men det blir nok ikke på denne siden av jul nei:-)
Jeg må nok øve meg litt med symaskinen før noe kan vises på bloggen i alle fall, he he.
Ha en fin dag!

SynnePynne said...

Hei Hei og god søndag. Den sjenken er en som mama hadde tidligere om jeg har malt hvit. Jeg er kjempe glad i den og synes den passer bra i stuen vår. Mannen i huset vil gjerne hive den ut, men det kommer aldri til å skje...:-) Hva er det med disse mennene.

medina said...

Veska ble kjempefin med bilde av gullungan på. Fine vinterbilda du har tatt.