Tuesday, January 27, 2009

vimpler

Kom plutselig på at det nærmer seg 4 årsdag for bestemor sine smågutta, og siden søstra fikk vimpler da hun fyllte år, så måtte jeg hive meg rundt og lage til dem også. Tror jeg har nok vimpler nå, men mangler hvitt skråband til snora for å få gjort dem ferdig. Som vanlig er det gjenbruk og rester når jeg syr. Her er bl.a. skjorte og husmorforkle fra loppis, duk, laken og og så noen rester fra tøylageret mitt. Skal ta bedre bilder når jeg får vimplene ferdigsydd og strøket.


Bruker hele stuegolvet når jeg skal prøve meg fram med fargesammensetninga.




Måtte forevige den flotte solstripa i taket. Vi i nord har vel lov å være litt småtussete og ikke minst glad, nå når vi har fått tilbake sola! Den var svært etterlengta!

9 comments:

Sologbolig said...

Orntlig fine vimpler. Smart idè. Ja, eg veit godt at sola er ettertakta når ho har vert så lenge borte. Eg har bodd både i Troms og Finnmark i noen år, så det har eg følt sjøl. Ha ein fin dag.

SynnePynne said...

Så flotte vimplene blir, de blir nok gutane kjempeglade for.

Jeg nærmer meg mer og mer å komme igang med å sy litt nå. Tenkte jeg skulle prøve på vimpler og etter hvert.

Ha en fin dag!

Silje said...

De vimplene er bare sååå stilige!!:)
De blir nok guttene glade for!!:)
De Tora fikk som du og H hadde sydd sammen er bare så flotte og pynter utrolig opp i rommet!!!:)

medina said...

Du er utrolig flink med farger og stoffer. Vimplene blir fine.

Vims said...

Hei på deg!! Innom for å ønske deg en flott solfylt uke! Flotte vimpler..heldige unger! Lurer litt på de babysokkene igjen jeg... Har du noen igjen for salg ?

Anonymous said...

Hei!Takk for kommentar hos meg!Tror jeg legger deg til i blogglista mi,så blir det lettere å se til deg...om det er greit da?
Stilig med slike vimpler.Aldri tenkt på slikt.Må jo pynte fint opp på barnerommet.
Og flott med gjenbruk.Det er alltids noe som kommer til nytte.
Ha ei fortsatt fin uke!Og kos deg med sola!

Turid said...

Klart det at bestemor gutten må få vimpla dem også. Flotte blåfarger som nok guttene setter pris på .
Å sola priser man , her i bygda vil vi få se den på det ytterste neset til helga, da skal vi samles til sol fest , store og små.
Vi gleder oss, håper bare at ikke mildværet som er meldt ødelegg for oss...
Ha ei flott uke!

Memories said...

Det blir fine vimpla:) Blir dem sekkert kjempegla når dem også får:)

Memories said...

Ligg ei utfordring til deg inne hos meg:)