Wednesday, October 1, 2008

Bruk og kast - et lite hjertesukk

Må bare komme med et lite hjertesukk ang. bruk og kast. Jeg var på miljøstasjonen i går og leverte glass og metallboksa. Da fikk jeg se en fin tripptrapp stol som var kasta i containeren. Den låg under et tungt skap, ellers tror jeg nok at jeg hadde berga den opp igjen! Det kunne jo selvfølgelig være feil på den, men jeg kunne ikke se en eneste lyte på den. Ikke det at jeg trenger den, har et par etter mine egne barn, men syns det er så synd at guille gode ting blir kasta, og en sånn stol kan jo brukes i generasjona. Skulle ønske at de hadde ei ordning slik at f.eks. bruktbutikkan i kommunen kunne komme og hente. Tror jammen jeg må kviskre de noen ord i øret neste gang jeg er innom. Ha en god dag!

Bildet har jeg funnet på nettet

4 comments:

Lemi said...

tenk at for den stolen, om den no va i god stand, kunne di fått rundt 600 kr for! enn å kaste sånt... får vondt i lille hjertet mitt...

Vims said...

Enig med du..det er helt vilt..spør du meg! For mye penger blant folk -ennå!

Mor Kari said...

Er så enig med deg! Liker ikke dett bruk og kast samfunnet,som det nå har blitt. Håper noen får glede av den fine stolen.

Heidi said...

Yess, slik er vi blitt og søppelbergene blir bare større og større, og vi kjøper og kaster, og kjøper og kaster! Aiai for en lykke....Vi mennesker er jo rare da, vi følger bare med i strømmen og bare må ha. Som i Europrisreklamen
"Litt mer til overs" så da kan vi kjøpe ennå mer.......Men i alle fall, i morgen er det helg HURRA og jeg skal i butikken og handle......mat! Go helg :0)