Wednesday, August 12, 2009

Sonja og jeg på Senja

I forrige uke var dronninga og jeg noen dager på Senja. Vel og merke hver for oss, og ikke fikk jeg et glimt av henne heller, men dog var hun der, og hun var like begeistra som meg over den storslåtte naturen! Når vi drar på hytta, blir det sjelden til at vi tar oss turer rundt på øya. Men denne gangen fikk vi med oss bl.a. Senjahopen, Mefjordvær, badestranda i Ersfjorden og den fine rasteplassen på Tungeneset. Været var ikke det helt beste, men godt nok til at barnebarna fikk seg et lite bad på den fantastiske stranda, og vi fikk kosa oss med medbrakt niste før regnet kom.

Den storslåtte fjellkjeden Okshornan, også kalt Djevelens tanngard.


Rasteplassen på Tungeneset.



Ikke alle var like lystne på å kaste klærne og hoppe uti bølgene, noen nøyde seg med å grave i den fine sanda.

Min spreke mor tar seg en tur langs stranda.


Badestranda i Ersfjorden kan konkurrere med hvilken som helst sydenstrand (bortsett fra temperaturen).

Bildene under er fra hytta. Om kveldene kokte det formelig med småsei utenfor land.

Vi har tatt med oss denne utepeisen hjemmefra, den varma i tillegg til å holde unna knotten om kveldene.



4 comments:

Vims said...

hei hei.. Tenkte faktisk på deg da vi var i område. Lurte litt på hvor de forskjellige bloggere fra troms egentlig holder til. Nyfiken gitt.

Memories said...

NYDELIGE bilda:)

medina said...

Som egentlig Senjaværing må eg si du har fanget inn fine motiver fra Eventyrøya.

Heidi said...

Heipådeg!Så sprek du er, og så mye blåbær som du har plukka har sannelig ikke jeg klart å få i bøtta.
Flott med toppturer, og Senja er jo bare helt eventyrlig. Har vært noen turer der de senere årene, sittende bakpå motorsykkel, og i bare knallvær. Fantastisk og må bare oppleves! Synd du ikke traff Sonja, kanskje neste gang! Kos deg i høstmørtna, det gjør jeg!